IQ=0

IQ=0

Jag pratar med mamma i telefon:

jag: Men gud, fick ju en billig elräkning den här månaden
mamma: Ja men de är väl inte så konstigt?
j: ööh varför då?
m: men Ida de är ju vår nu...
j: jaa men vadå?! Jag fick ju en svinhög räkning i december.. men så om jag sänker mina element till vintern då blir de lika billigt som nu?

En lång tystnad..

m: men nä så fungerar de ju inte förstår du väl.. *suck*
j: ja men varför blir de inte de då?
m: men Ida nu får du väl tänka lite...
j: vadå? men de borde väl bli så?
m: men de spelar ingen roll om du har elementen på nu när de är vår, för då behöver inte elementen jobba så mycket för att komma upp i värme eftersom de är varmt ute!
j: hmm de där var lite klurigt..
m: ja men har du kallt i vinter så måste ju elementen jobba hårdare eftersom de är kallt ute..
j: ahaaa men jag fattar inte ändå.. de borde ju inte va så..

Mamma drar en djup suck..
slut på konversationen..


Kommentarer
Postat av: Alexandra

haha, den var bra! har polletten ramlat ner nu eller sitter du och klurar fortfarande? Tack för morgonens första leende :-)

2011-04-15 @ 08:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0