Har man inte jobb så kan man alltid fixa ett..

Ja som sagt, kände att jag vart hemskt trött på mig själv efter ha vält en mjölkliter över diskbänk och golv..

På skolan håller vi på att läsa om människor i slutskedet, hur man tar hand om dom på ett bra sätt..
Igår var vi på besök på Fonus.
Aa ok jag erkänner
jag tycker de är skitjobbigt att prata om döden, fast jag vet att de är sin naturliga gång att alla ska dö någon gång, men de är lite jobbigt att tänka på de..
Aa iaf så fick vi veta hur de går till, kolla på olika kistor m.m. Säger bara de shit vad kistorna kostade alltså, den billigaste var väl 4000 tror jag och då var de en enkel vanlig liksom....
Bara att börja spara då=)
Och idag var vi på sjukhuset och sjukhuskyrkan, vara ganska intressant, men sen när vi fick gå ner i kulverten (där dom döda ligger) då kändes de jobbigt, fick se rummet där man får se dom och säga hej då på rikigt när den döde ligger på båren, sen fick vi gå in och se där dom ligger i kylrummet, låg fyra stycken där. De kändes inte så kul..
Fick en obehaglig känsla av att tänk en gång kanske jag just sitter här och tar adjö av min mamma eller nån annan nära.. Aa de kändes jobbigt..

I tisdags var jag äntligen och träffade Stina och gav hennes försenade (jätteförsenade) födelsedagspresent,  hon vart jätteglad. Var kul att få skratta av sig lite med henne, pratade om allt tok vi hade för oss när vi jobbade tillsammans.. Saknar de faktiskt..

I fredags tror jag de var som jag fick kort med posten av Johanna, haha höll på att skratta ihjäl mig kan jag lova, hon är för go..

Tänk vilka underbara vänner jag har, de är helt sjukt vad lycklig jag är att jag har er, som jag sa till en annan, varför ska man ödsla tid på dom människor som bara är sur och otrevliga och inte bryr sig ett skit? Nää fan släpp de och gå vidare och lägg energin på dom som älskar en och bryr sig om en!


Imorgon är de sista dan i skolan sen är de praktik i 4 veckor, ska bli kul och skönt att slippa böckerna för ett tag=)
Sen är vi tillbaka och går en vecka sen är de sommarlov.
Lovely <3



Stinas present=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0